تازگی زندگی مشترک را چطور حفظ کنیم

حفظ تازگی در رابطه

وقتی رابطه ای شروع میشود، در ابتدا همه چیز رنگ عشق و تازگی دارد. لحظه شماری برای دیدار، لذتی بی اندازه از کنار هم بودن، حرف های عاشقانه و نگاههای محبت آمیز.

اما با گذشت زمان و سپری شدن مدت طولانی تری از رابطه تازگی آن نیز به فراموشی سپرده می شود و همه چیز به شکل عادت در میآید.

البته این اتفاق به معنی این نیست که عشق از زندگی شما پر بسته است، شما هر دو به روزمرگی گرفتار شده اید با اینکه هنوز از همراهی هم لذت میبرید.

شمعی روشن است اما این شعله قدرت روشن کردن تمام تاریکی ها را ندارد و عاشقانه ها کم و کمتر میشوند.

یک رابطه عاشقانه میتواند همیشه تازه بماند، همیشه مثل روز اول زیبا باشد حتی اگر مدت زمان زیادی از آن گذشته باشد. نیازی به کمرنگ شدن این حس تازگی و تمایل شدید وجود ندارد.

راز حفظ این تازگی در حضور کامل است، درگیر رابطه تان باشید، تعامل داشته باشید و شعله عشق را روشن نگه دارید.

اگر شما و شریک زندگیتان محیطی برای پرورش عشقتان خلق نکنید، پژمرده خواهد شد.

مانند همه جوانب یک رابطه سالم، شکل ارتباطی همسران اهمیت زیادی دارد.

به هم بگویید به چه چیزی نیاز دارید، روش های جدیدی برای ابراز عشق به یکدیگر به کار ببرید و برای زنده نگه داشتن عشقتان برنامه داشته باشید.

هرچه زوتر این فرآیند را شروع کنید، برای زندگی مشترکتان بهتر خواهد بود.

اگر این مفاهیم را پایه و اساس روابط خود سازید، بعداً از خود تشکر خواهید کرد.

هر روز به هم «دوستت دارم» بگویید:

جمله دوستت دارم پایه ترین اصل در این امر است. شما با گفتن هر روزه این جمله به پارتنرتان، عشق به او را یادآوری می کنید.

حسی که در او ایجاد میکنید برای رابطه تان این امکان را ایجاد می کند که همیشه پذیرای مکالمات باشد. همچنین رابطه عاشقانه تان را تغذیه میکند و به شریک زندگیتان نشان میدهد که برای شما اهمیت دازد.

برنامه ریزی قرارهای عاشقانه:

زندگی هر روز پر مشغله تر از گذشته میشود و زمان همیشه در حال فرار از ماست. بنابراین برنامه ریزی کنید و از داشتن قرارهای عاشقانه  اطمینان پیدا کنید.

کارهایی از قبیل  رفتن به رستوران، رفتن به پیک نیک یا ماندن در خانه و بازی تخته یا بازی هایی از این دست میتواند شب زیبای دونفره ای را برایتان به همراه داشته باشد و حس عشق های گذشته را بینتان زنده کند.

با هم بخندید:

خود را مشغول فعالیت هایی کنید که خنده را بر لبانتان بیاورد و شما را سرشار از حال خوش کند.

این فعالیتها باعث میشود روابط شما اگر جدی و سخت شده است از آن حالت خارج شود.

چنین رفتارهایی به یاد شما و شریک زندگی تان می آورد که چرا یکدیگر را دوست دارید، همچنین می تواند چشم انداز تازه ای در برابر رابطه تان بگشاید.

درگیر تجربیات جدید شوید:

چیزهای جدیدی را با هم تجربه کنید؛ این تجربه جدید میتواند بانجی چامپینگ باشد، سفر به کشورهای دیگر یا رفتن به کلاس آشپزی باشد.

چنین فعالیت هایی به شدت میتواند رابطه عشقی شما را زنده نگه دارد. فضای زیادی از هیجان ایجاد میکند و همچنین در شما و شریکتان حس حمایت از شریک زندگی را زنده میکند.

درگیر شدن در تجربیات جدید به شما و شریک زندگیتان این امکان  را می دهد تا چیزهای جدیدی درباره خود و یکدیگر بیاموزید.

فیزیکی ارتباط داشته باشید:

هر روز یکدیگر را در آغوش بکشید و ببوسید، حتی اگر عصبانی هستید یا حوصله ندارید، این کار به خودتان نیز آرامش خواهد داد. لمس فیزیکی راهی برای ارتباط بیشتر و صمیمیت در بین همسران است.

از هم تشکر کنید:

زندگی روزمره چنان عادی و خسته کننده می شود که فراموش می کنیم از هم سپاسگزاری کنیم.

شریک زندگی شما هر روز صبحانه درست می کند، احتمالا برخی فکر می کنند این وظیفۀ اوست اما از مهربانی اوست .

شما با ابراز  تشکر میتوانید همه چیز را تغییر دهید.

بازخوردهای مثبت داشته باشید:

هنگامی که پارنترتان کاری را انجام میدهد که دوست داشتید یا باعث خوشحالیتان شده است به او بگویید. این بازخورد مثبت، آن را فتار را تقویت کرده و باعث تکرار آن رفتار خواهد شد.

همچنین چنین بازخوردهایی به شریک زندگی شما نشان می دهد که متوجه تلاشهای او هستید، چیزی که واقعا اهمیت دارد.

مکالمه داشته باشید:

با هم صحبت کنید؛ درباره چه؟ هرچیزی، مهم است که وقتی را برای گپ زدن با یکدیگر بگذارید که روش خوبی برای ارتباط بیشتر با یکدیگر است.

اینکه صحبت های شما از ماهیت جدی برخوردار باشند یا شوخی، به هیچ وجه اهمیت ندارد، فقط با یکدیگر صحبت کنید. با صحبت کردن شما میتوانید احساساتتان را با هم شریک شوید.

فقط شما دو نفر:

چه فرزندانی داشته باشید که باید از آنها مراقبت کنید یا فقط خودتان دو نفر باشید، اطمینان حاصل کنید که فقط چیزهایی وجود دارند که مختص به خودتان دو نفر است.

به عنوان یک زن و شوهر ، میتوانید یک برنامه ویژه تلویزیونی را که قبل از خواب تماشا می کنید داشته باشید (مثلا من و همسرم هر شب قبل از خواب قسمتی از سریال مورد علاقه مان را نگاه می کنیم )یا هر روز وعده ناهار را با هم صرف کنید، حتی میتوانید هر روز صبح، صبحانه ر ا با هم میل کنید. یا در طول روز با هم تلفن کوتاهی داشته باشید.

هر شرایطی که باشد شما این رفتار را داشته باشید، صرف هر روزه این زمان کوتاه با هم، فرصتی برای شما فراهم می کند تا بتوانید با هم ارتباط داشته باشید و بدانید که به یکدیگر فکر می کنید.

حضور روحی داشته باشید:

اینکه کاملا حاضر باشید در حفظ یک رابطه عاشقانه اهمیت زیادی دارد.

فقط حضور فیزیکی نداشته باشید؛ زمانی که اوقاتی را با یکدیگر میگذرانید آگاه باشید، گوش کنید، حواستان متمرکز او باشد و در مکالمه شرکت داشته باشید.

اینکه او صحبت کند و شما در حال چرخیدن در اینستاگرام یا تلگرام و …. باشید فقط شما را از هم دور میکند. او را دلسرد میکند و پس از مدتی دیگر مکالمه ای میانتان وجود نخواهد داشت؛ درواقع شما با مشغول بودن با تلفنتان به او نشان میدهید که برایتان اهمیتی ندارد.

حفظ تازگی رابطه در زندگی مشترک


همچنین بخوانید: نشانه های رابطه ای سالم و قدرتمند

همچنین بخوانید: چگونه در همان شروع رابطه اثرگذار باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *