هیچ چیز درست پیش نمیره اگه تو به خودت باور نداشته باشی

خودت رو باور داشته باش

میدایند تفاوت بین آدم های موفق و اونهایی که موفق نیستند در هر زمینه ای  (کار، تناسب اندام و  زندگی)  در چیست؟ باور به خود

افراد موفق به جای اینکه نقش یک قربانی را ایفا کنند و از این که چرا اوضاع برایشان هیچوقت خوب پیش نمی رود بنالند، تصمیم گرفته اند اوضاع را در جهت رسیدن به حواسته هایشان به کار بگیرند.

آنها افراد باهوش یا دارای منابع و فرصت های بسیار نیستند، آنها تنها معتقدند که میتوانند خواسته هایشان را عملی کنند.

ما همگی در زندگی با شکست، عدم اطمینان و آسیب پذیری مواجه هستیم اما در این میان عده ای هستند که اعتقاد دارند که شرایط هر جور هم که باشد اگر به جلو حرکت کنند به نتیجه خواهند رسید.

چرا شما یکی از این افراد نباشید؟!

یکی از پایه های باور به خود این است که باور داشته باشیم که ما تغییر میکنیم و بهتر و بهتر میشویم.

باور داشته باشیم که این امکان وجود دارد که آدمیزاد روز به روز بهتر شود، باور داشته باشیم که اگر سلامتی  بیشتر، خوشحالی یشتر یا شغل بهتری میخواهیم میتوانیم همه انها را به حقیقت تبدیل کنیم و به همین دلیل ما مایل به آزمایش و  تجربه چیزهای جدید هستیم  حتی زمانی که احساس عدم اطمینان می کنیم.

اگر اعتقاد ندارید که می توانید کارهای جدید را عملی کنید ، پس پیشروی مشکل خواهد بود. اهمیتی ندارد که ایده ها چقدر خوب هستند، تا زمانی که به شدنی بودن آنها باور نداشته باشید، هیچ کاری صورت نخواهد گرفت و از آن هم مهمتر، اگر به خودتان اعتقاد نداشته باشید ، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

در ادامه راههایی که به شما کمک میکند در سختی ها به خود باور داشته باشید گفته شده است:

باید توانایی ها و قابلیت های وجودیمان را باور داشته باشیم چرا که همین ایمان درونی، نتایج بیرونی را به دنبال دارند

همه انسان ها در مواجهه با شکست ها و ترس ها به سرعت ایمان خود را از دست میدهند (منظور ایمان به توانستن است) یادتان باشد وقتی شما از عدم اعتماد به نفس برخوردار باشید دیگران به آن پی خواهند برد و شما را جدی نخواهند گرفت.

متاسفانه اغلب مردم با اولین مانعی که برخورد میکنند بی خیال ادامه میشوند و عمده ترین دلیلش این است که به خود اعتماد ندارند.

به خودتان اعتماد کنید و باقی ماجرا خود اتفاق خواهد افتاد، به توانایی هایتان ایمان داشته باشید، سخت تلاش کنید و ان زمان است که چیزی وجود ندارد که نتوانید محققش کنید   (Brad Henry)

بسیاری از شکستها پایان ماجرا نیست ، تو باید برگردی و دوباره شروع کنی.

– موقعیت کنونی تان را بپذیرید:

اولین قدم برای اینکه دوباره شروع کنید و خودتان را باور کنید این است که وضعیت فعلی زندگیتان را هرچه هست و به هر شکلی هست بپذیرید. مهم است که با  شرایط فعلی زندگیتان به تفاهم برسید.

مجله انگیزشی حس سبز این مطلب را تهیه کرده است هرگونه استفاده به نام خود دزدی محسوب میشود

واقعیت این است که در حال حاضر زندگی شما به این شکل است خوب یا بد؛ و این که شما واقعیت را بپذیرید اهمیت دارد یادتان باشد تا زمانی که به شرایطی که دارید بد و بیراه بگویید و همه و خودتان را مقصر بدانید نمیتوانید مسیر درست را ادامه دهید.

جنگیدن با شرایط کنونی نه تنها هیچ دستاورد خوبی به همراه ندارد، مقاومت در برابر آن نیز کاملا بی معنیست. پس ابتدا موقعیت را بپذیریم و بعد از آن است که انرژی لازم برای ادامه مسیر را خواهیم داشت.

ابتدا ناراحتی ها را بپذیرید و  بدانید که بدون باختن ها، هیچ بردنی آنقدرها لذت بخش نیست. (Alyssa Milano)

– به موفقیت های گذشته تان فکر کنید:

هرگاه در موقعیتی قرار گرفتید که احساس کردید نمیتوانید یا از پسش بر نخواهید آمد به گذشته برگردید و نگاهی به آن روزها داشته باشید.

چه روزهایی که فکر میکردید نمی توانید ولی با تلاش و گاهی نیز از روی اجبار و زور موفق به رسیدن به هدف شده اید، سپس به خود بگویید من از پس همه اونها بر اومدم من این همه موفقیت کسب کردم (هیچ کدوم از موفقیت های شما کوچک نیستند از جایزه ای که در دوزان کودکی در مسسابقه بردید تا گرفتن گواهینامه رانندگیتان؛ همه اینها در زمان خود هدف شما بوده اند) پس باز هم میتوانم این روزهای سخت را بگذرانم، پس میتوانم به جایی که میخواهم برسم.

هر روز یک فرصت جدید است و تو میتونی بر پایه موفقیت های دیروز و با تجربه از شکستهای گذشته و پشت سر گذاشتن اونها، از اول شروع کنی، این شیوه ی زندگیه و هر روز ی بازیه جدیده (Bob Feller)

 

– به خودت اعتماد کن:

یکی از مهمترین مواردی که به انسان کمک میکند تا باور و اعتماد به نفس لازم را داشته باشد اعتماد به خود است؛ تمامی انرژی، اعتماد به نفس، اشتیاق، قدرت و پایداری در درون خود تو وجود دارد.

برای خودت وقت بگذاز تا بهش برسی حتی اگر لازمه مدیتیشن کن، کتاب بخون یا در کلاسهایی در این باب شرکت کن تا بتونی دوباره به خودت اعتماد کنی.

وقتی به خودت اعتماد داری اونوقته که در انجام کارها یا صحبت کردن اعتماد به نفس کافی در تو وجود خواهد داشت؛ پس سعی کن این اعتماد رو در خودت به وجود بیاری.

همه چیز در جهان در درون تو وجود دارد، پس از خودت سوال کن (Rumi)

 

– با خودت حرف بزن:

ما کسی هستیم که فردی رو که در آینده میشیم حلق میکنه و ما این کار رو با باورهای کنونی و حرف هایی که به خودمان میزنیم انجام میدهیم.

ما نیاز به حمایت دیگران نداریم اگر واقعا چیزی را بخواهیم باید شروع کنیم و تنها حمایت خودمان از خودمان و صحیت کردن های درونی با خود می تواند برایمان کافی باشد.

من امتحانش کردم و میکنم، شما هم امتحان کنید 😉 ، هروقت ناامید شدی و احساس کردی کسی پشتت نیست یا دیگران تشویقت نمیکنن خودت برای خودت دست بزن، خودت با خودت حرف بزن، حرف های مثبت.

من به خودم میگم تو اینکار رو برای خودت و هدفی که داری شروع کردی اصلا مهم نیست که اطرافیانت تشویقت نمیکنن یا اهمیتی به کارات نمیدن و اینکه خیلی ها دوست ندارن تو بری جلو چون از اینکه ی روز به ی جا برسی میترسن.

اونها حسادت میکنن پس انتظار تشویق و پشتیبانی از سمت خیلی ها رو نداشته باش و حتی انتظار بی تفاوت بودنشون و حمایت نکردن هاشون رو داشته باش.

فقط حرکت کن بی خیال حرف و عکس العمل بقیه 🙂

فراموش نکن که مغز هرآنچه که بهش بگی باور میکنه و همون رو خلق میکنه.

 

– اجازه نده ترس باعث توقف تو بشه:

ترسها دروغ هایی هستند که به نظر واقعی میرسند؛ با ترس هاتون روبه رو بشید و اجازه تدید اونها شما رو از رسیدن به اهدافتان باز دارند

همیشه کاری را انجام دهید که از انجامش میترسید (Ralph Waldo Emerson)

– به خودت سخت نگیر:

همه در زندگی شکست میخورند یا اشتباهاتی مرتکب می شوند. باید خودت رو به خاطر اشتباهات یا شکستهایی که در گذشته مرتکب شدی ببخشی و به جلو حرکت کنی.

تو باید به آینده چشم بدوزی و از زندگی در گذشته دست برداری.

 

– با نگرش مثبت پیش برو:

داشتن نگرش مثبت به همه چیز سریعترین راه برای دستیابی به باور به خود و اعتماد به نفس است.

به خاطر هرچه که هستید و هر آنچه که دارید شکرگزار باشید. همیشه یک رویکرد مثبت داشته باشید و چیزهای خوب دنیا را ببینید.

 

– پیش برو و به عقب نگاه نکن:

اگه نمیتونی پرواز کنی بدو، اگه نمیتونی بدویی پس راه برو، اگر نمیتونی راه بری سینه خیز برو؛ اما هر کاری که میکنی و هر جور که میری تو باید به حرکت به جلو ادامه بدی (Martin Luther King Jr)

درر زندگی ما زمانهای زیادی وجود داره که احساس میکنیم کم آوردیم  و احساس تسلیم شدن میکنیم. صداهایی در ذهن ما شروع میشوند که میخواهند متوقف شویم و به خودمان شک کنیم ، اما هرگز به این صدا گوش نده

قوی بمون و به حرکت ادامه بده، هرگز از خودت ناامید نشو، به راهت ادامه بده و وقتی به نتیجه رسیدی میبینی که تا چه حد قدرتمند بودی.

– اجازه بده زندگی تو رو پیش ببره:

گاهی خوب است اجازه دهیم زندگیمان جریان طبیعی خودش را پیش بره؛ وقتی یاد بگیریم با جریان طبیعی زندگی پیش بریم متوجه میشیم زندگی لذت بخش، با ارزش و شگفت انگیز است.

وقتی اجازه بدی زندگی تو رو هدایت کنه میبینی که با هدایا و ارزش هاش تو رو غافگیری میکنه .

مسیر زندگی رو بپذیر و آرام  بودن رو تمرین کن.

همه ما در زندگیمان با رویدادهای  متفاوتی رو به رو هستیم  و  مهم است که علی رغم چیزهایی که با آنها مواجه میشویم باور داشته باشیم که در نهایت پیروز هستیم  (Kelly Rowland.)

 


همچنین بخوانید:

من نمیتوانم را قدغن کن

از سختی نهراسید

حلقه جهنمی

منابع: jamesclear.com, lifehack

 

3 thoughts on “هیچ چیز درست پیش نمیره اگه تو به خودت باور نداشته باشی

  1. Pingback: قانون جذب, مجله انگیزشی حس سبز, آیا قانون جذب واقعیت دارد؟ آیا

  2. Pingback: استرس, مجله انگیزشی حس سبز, استرس در دنیای امروز جزء جدایی ناپذیر زندگی ماست

  3. Pingback: خودت رو دوست داشته باش، حالا میگی چطور ؟ پس با ما همراه شو - مجله انگیزشی حس سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *