چطور بعد از خیانت دوباره رابطه را بسازیم

شروع دوباره بعد از خیانت

 

گفته شد وقتی خیانت در رابطه ای رخ میدهد میتوان برای بهبود زندگی به فرد خیانت کار فرصتی دوباره داد اما اگر این اولین بار او نیست، این رابطه را تمام کنید.

برخی افراد حد و مرزها را رعایت نمی کنند و به خیانت های  خود ادامه خواهند داد. برخی از افراد به اعتیاد به رابطه جنسی مبتلا هستند ، که مانند اعتیاد به هروئین یا الکل جدی است. پس خود را تلف چنین رابطه ای نکنید.

حال اگر فکر میکنید زندگی مشترکتان ارزش این را دارد که یک بار دیگر به او فرصت دهید و خود وی نیز از اشتباهش پشیمان است. لیاقت این فرصت را دارد، شانس دیگری بدهید.

مجله انگیزشی حس سبز لوگو

وقتی همسر الن شروع به گذراندن زمان بیشتری با همکار خانم خود در دفتر کارش کرد، او تا مدت ها به این موضوع مشکوک نشد.
الن:  “من هرگز به این موضوع شک نکردم چون همسرم ازش خوششش نمیومد؛ او زن جذابی نبود و خیلی کار میکرد اما ی چیزی تو مغزم همش در حال غر زدن بود. من این حس را با شوهرم در میان گذاشتم و اینجا بود که احساس کردم ی چیزی در این میان درست نیست. کم کم، شروع به اعتراف کرد. در اون لحظه احساس کردم همه چیز روی سرم خراب شد”

با وجود این اتفاق، الن و همسرش هنوز در کنار هم هستند رابطه شان خوب است و 32ومین سالگرد ازدواجشان را جشن میگیرند.

مسلماً بهبود از چنین شرایطی  و مواجهه با خیانت در رابطه اصلا کار راحتی نیست

اگر دو نفر یک رابطه بعد از خیانتی که صورت گرفته درصدد بهبود اوضاع باشند قابل انجام است  اما راهی طولانی در پیش دارند.

متخصصین روابط بیان می کنند که روابط میتواند بعد از خیانت حتی قوی تر از گذشته باشد اما 4 گام وجود دارد که لازم است برای بازسازی رابطه حتما بدانیم.

 

مجله انگیزشی حس سبز لوگو

گام اول: پشیمانی و ندامت از اعماق وجود:

این ابراز ندامت بسیار فراتر از گفتن عبارت ساده ” من متاسفم” است.

اگر خیانت کرده اید صادق باشید با خودتان و با شریک زندگیتان؛ آیا از کرده خود واقعا پشیمان هستید و اگر بار دیگر به گذشته برگردید دیگر چنین کاری را تکرار نمیکنید!؟ پس پشیمانیتان را با تمام وجود نشان دهید و از اعماق قلبتان عذرخواهی کنید و متوجه باشید که چه دردی را در وجود شریک زندگیتان  باعث شده اید.

بدانید باید احساس شک و حالتهای متفاوت روحی و پرسشهای همیشگی او را برای مدتی طولانی پذیرا باشید و با حوصله با آنها برخور کنید؛ یادتان باشد شما ضربه بزرگی به اعتماد و احساس او زده اید و این کمترین کاریست که میتوانید برای بهتر شدن اوضاع انجام دهید.

اولین گام اهمیت زیادی دارد اگر فردی که خیانت کرده از تمام وجود از کرده خود پشیمان نباشد یا فردی که مورد خیانت واقع شده این پشیمانی را واقعی احساس نکند این بازسازی دوباره به هیچ جا نخواهد رسید.

 

مجله انگیزشی حس سبز لوگو

 مسئولیت کارخود را بپذیرید:

بیشتر مواقع فردی که خیانت کرده نفر مقابل و کمبودی که از تظر خودش در زندگی داشته را بهانه ای برای خیانت خود قرار میدهد و مسئولیت این اتفاق را برعهده طرف مقابل می اندازد.

شما با پذیرفتن کار اشتباه خود (البته با ابراز ندامت و پشیمانی، نه طلبکارانه و وقیحانه) به او نشان میدهید که از کار زشت خود و عواقب آن  آگاه هستید و احساسی را که در او به وجود آورده اید درک میکنید.

 

مجله انگیزشی حس سبز لوگو

بنشینید و با یکدیگر صحبت کنید:

از صحبت کردن در این باره تفره نروید، فرد مقابلتان نیاز به شنیدن و گفتن دارد، برایش توضیح دهید، با او صحبت کنید، بگذارید حرفهایش را بزند گریه کند، گاهی داد بزند. او در این لحظه نیاز به درک شدن دارد.

فقط برای لحظه ای خود را در جایگاه او قرار دهید؛ واقعا چه حسی خواهید داشت!!!

 

مجله انگیزشی حس سبز لوگو

 اما فردی که به او خیانت شده باید چه کند؟!

چه بخواهید در آن رابطه بمانید چه نخواهید به رابطه ادامه دهید باید به مواردی توجه کنید تا دوباره عزت نفس و اعتماد به نفس خود را به دست آورید چرا که در این مواقع شما احساس میکنید حتما مشکلی داشته اید که فرد مقابل به شما خیانت کرده است .

ابتدا باید بدانید اگر صدمه ی زیادی از این اتفاق بر روح شما وارد شده حتما نیازمند به مشاوره با یک رواندرمانگر دارید.

با دوستان و خانواده تان وقت بگذرانید و از حمایت آنها بهره مند شوید، آنها میتوانند به شما کمک کنند که به جلو حرکت کنید، خود را در تنهایی و انزوا غرق نکنید، تنهایی در این لحظه برای شما سم است .

با فردی که خیانت کرده صحبت کنید و از او سوال کنید چرا اینکار را انجام داده است و احساس خودتان را از این موضوع بیان کنید. تمام تلاشتان را برای جلوگیری از دعوا به کار بگیرید و آرامشتان را حفظ کنید.

تصمیم خود را بگیرید که آیا میخواهید به این رابطه ادامه دهید یا خیر؛ اینکه آیا میتوانید دوباره به این فرد اعتماد کنید؟ یادتان باشد یک رابطه بر اساس اعتماد به درستی پیش خواهد رفت و اگر ذره ای در درون به او شک  داشته باشید زندگی برای شما جهنم خواهد بود پس بهتر است رهایش کنید.

اگر تصمیم گرفتید رابطه را ادامه دهید از اینکه او دیگر خیانت نخواهد کرد اطمینان پیدا کنید، به او بفهمانید که دیگر هرگز فرصت دوباره ای نخواهد داشت.

بدانید که هیچ بهانه ای برای خیانت قابل قبول نیست و شما در این اتفاق هیچ تقصیری ندارید و این یک عمل خودخواهانه از سوی خیانتکار بوده است.

و در آخر حتی برای لحظه ای به دنبال تماس با فردی که طرف مقابلتان با او بوده نباشید، اگر رابطه را ترک میکنید که هیچیک از آن دو ارزش یک لحظه گرفتن وقت شما را ندارند و اگر تصمیم به دادن فرصتی دوباره هستید صحبت کردن با آن فرد فقط شما را بیشتر آزار خواهد داد.

مجله انگیزشی حس سبز لوگو


برگرفته از INSIDER و WIKIHOW

همچنین بخوانید : در مقابل حیانت چگونه رفتار کنیم

ایماگوتراپی چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *