در مقابل خیانت چگونه رفتار کنیم

خیانت

بهت خیانت کرده؟!
اما این تویی کـه بـادوست داشتنش و ادامه دادن با اون خیانت بزرگتری به خودت میکنی

 

خیانت دیدن خود به تنهایی تجربه ای دردناک است اما باید بتوان از چنین مرحله ای با موفقیت عبور کرد؛ اگر خودمان را در این مرحله رها کنیم زمان زیادی از زندگیمان را به افسردگی و ناراحتی هدر خواهیم داد.

باید تلاش کنیم و روح خود را هر چه زودتر شفا دهیم؛ باید هرچه زودتر به روزهای خوب زندگی برگردیم.

فراموش نکنید؛ هرگز و هرگز خود را سرزنش نکنید:

اهمیتی نداره چه اتفاقی افتاده، اینکه اون به تو خیانت کرده هرگز تقصیر تو نیست. آدم ها میتونن هزار دلیل در ذهنشون برای خیانتشون بیارن اما در نهایت خودشون هم میدونن علی رغم تمام دلایل مقصر اصلی خودشون هستند.

بهانه هایی مثل محبت ندیدن، لذت نبردن از رابطه جنسی، از بین رفتن احساس و عشق؛ اینها هیچیک دلیل بر موجه بودن خیانت نیست. وقتی انسان ها تلاشی برای بهتر کردن رابطه شان نمیکنند وقتی نمیتوانند مشکلات را با یکدیگر در میان بگذارند چطور میتوانند از طرف مقابل انتظار داشته باشند کاستی هایی که آنها احساس می کنند را جبران کند و در این حالت برای خیانت هیچ عذر موجهی وجود ندارد.

شما حق ندارید خود را سرزنش کنید که حتما به او کم محبت کردم، حتما به او از نظر جنسی رسیدگی کافی نکرده ام و ……

ببینید شما حتی دلیل خیانت او را به شکلی قاطع نمیدانید  و تماما حدس هاییست که از فکرتان عبور میکنند، پس هرگز و هرگز خود را مقصر ندانید.

 

بپذیرید که اتفاق ناراحت کننده ای در زندگی شما پیش آمده است:

همیشه برای اینکه بتوانیم موضوعی را حل کنیم باید صورت مسئله را درک کنیم؛  در این مواقع نیز ابتدا لازم است کاملا باور کنیم که خیانتی صورت گرفته؛ در این لحظان درون ما به دنبال راهی برای توجیه رفتار فرد مقابل است و نکته اینجاست که تا آن را نپذیریم انگار در یک برزخ اسیر و گرفتار شده ایم و نمیتوانیم تصمیم درست و عاقلانه ای بگیریم.

نفس بکشید و قبول کنید تا مدتی اوضاع به قول معروف قاراش میش است و به خودتان فرصت بهبود بدهید.

اینجا منظور این نیست که شما باید این اتفاق را دوست داشته باشید یا با آن موافقت کنید، منظور این است که شما نباید وقتتان را برای چیزی که نمیتوانید تغییری در آن ایجاد کنید تلف کنید.

 

خودتان را در اولویت قرار دهید:

در این موقعیت مهمترین فرد خودتان هستید. پسس مراقب خودتان باشید.

غذای مورد علاقه تان را بخورید، فیلم مورد علاقه تان را ببینید و خود را مشغول کارهایی کنید که به آنها علاقه دارید

سعی کنید خود را از هر چیزی که بیشتر از این میتواند به شما صدمه بزند دور کنید، قلب شما شکسنه و لازم نیست بیشتر از این آسیب ببیند.

هر لحظه که احساس کردید در حال از دست دادن آرامش خود هستید فکرتان را منحرف کنید، موسیقی گوش دهید، مراقبه کنید، به پیاده روی بروید، به دوستی زنگ بزنید و … اما هرگز و هرگز خود را در معرض یادآوری خاطرات قرار ندهید. از دیدن عکس ها فیلم ها و گوش دادن به  موسیقی یا رفتن به مکانهایی که شما را یاد او می اندازد پرهیز کنید.

 

اطرافتان را با کسانی که شما را دوست دارند پر کنید:

همه ما در زمان های شکست یا ناراحتی کسانی را داریم که ما را درک میکنند، کنارمان هستند و از ما حمایت می کنند.

با بودن در کنار آنها حال خودتان را بهتر کنید.

 

بر وسوسه های درونی غلبه کنید:

یادتان باشد در این شرایط بدترین کار این است که پروفایل او را چک کنید یا پیگیر او باشید، و بدتر از آن این است که با او هر از گاهی  به هر بهانه ای تماس بگیرید.

همانطور که در کتاب «زن قدرت باور » گفته شد:

می دانیم جدایی مقوله ای عمیقا آزار دهنده است. اشکالی ندارد می توانید بخاطرش گریه کنید. تا هفته ها غمگین باشید. این نوع از زخم ها، زخم هایی هستند که تنها زمان آنها را التیام می دهد. بسپاریدش به دست زمان.

به شما قول می دهیم با صبرو بردباری بهترینها را خواهید داشت و اینکه زخم تنها وقتی التیام پیدا خواهد کرد که مدام به آن دست نزنید و بازش نکنید یعنی نباید هیچ گونه ارتباطی با فردی که رابطه تان را با او تمام کرده اید برقرار کنید. همه چیز را تمام شده بدانید. کار ر ا برای خودتان سخت نکنید به خودتان کمک کنید و از این مرحله عبور کنید زندگی جریان دارد و اتفاقات قشنگ در انتظار شما هستند.

 

نکته دیگری که باید بدانید این است که  “معشوقه” یا شخصی که شریک زندگی شما با او رابطه برقرار کرده است تماس نگیرید. مسلماً تحمل چنین شرایطی کار دشواریست اما تماس شما فقط شما را خوار و کوچک میکند، تمام توانتان را به کار بگیرید که بی اهمیت خود را جلوه دهید؛ حتی اگر در درونتان غوغایی برپاست.

جالب اینجاست که در مقابل این رفنار  فرد خیانتکار متعجب میشود و در اعماق وجودش با حس شک و ناراحتی دست و پنجه نرم میکند و چه مجازاتی برای او بهتر از این.

 

احترام به خود و ارزش گذاشتن برای خود را بیاموزید:

شما به او وابسته هستید و از تنهایی میترسید. اما چه بخواهید چه نخواهید باید آن را قبول کنید.

به خودتان ایمان داشته باشید که میتوانید از پس این مرحله برآیید.

کمی جدی با شما صحبت کنم، تمام شده و او رفته  حالا به هر دلیلی نشستن و زانوی غم بغل کردن چاره ی کار نیست؛ به خوبی میفهمم تا چه حد شرایط سختی را تحمل میکنید اما باید از این مرحله هم عبور کرد.

گریه و بیقراری و خشم تا مدتی قابل قبول است اما اجازه ندهید این حالات زمان زیادی به طول انجامد خودتان را جمع و جور کنید اگر قدرت بلند کردن خودتان را دارید انجامش دهید اگر نه، این قدرت را در خود نمیبینید حتما به مشاوری کاربلد مراجعه کنید.

این نقطه در زندگی شما میتواند سرنوشت آینده شما را مشخص کند. اگر درست و اصولی پیش نروید شما قطعا به خاطر فردی که ارزش این هدر رفتن خود و زمانتان را ندارد یک بازنده خواهید بود.

موضوع اینجاست که آیا میخواهید در مقابل او و از همه مهمتر خودتان بازنده باشید؟!

 

در نهایت باید بگویم همیشه میتوان برای بهبود زندگی به فرد خیانت کار فرصتی دوباره داد (در مقاله ای در اینباره مینویسم) اما اگر این اولین بار او نیست، این رابطه را تمام کنید.

برخی افراد حد و مرزها را رعایت نمی کنند و به خیانت های  خود ادامه خواهند داد. برخی از افراد به اعتیاد به رابطه جنسی مبتلا هستند ، که مانند اعتیاد به هروئین یا الکل جدی است. پس خود را تلف چنین رابطه ای نکنید.

این فیلم کوتاه را که در این رابطه است تماشا کنید 🙂

One thought on “در مقابل خیانت چگونه رفتار کنیم

  1. Pingback: خیانت در رابطه , مجله انگیزشی حس سبز، گاهی احساس میکنیم فردی که به ما خیانت کرده از ته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *